Thursday, October 17, 2013

My iPhone's History!

This is iPhones
This is almost one month from iPhone 5S and iPhone 5C first released, and maybe this is a good time to
(もうすぐiPhone 5C と 5S が発売されてから1ヶ月ほど経とうとしています。良い機会なので、これ)
talk about what kind of changes from iPhone Originals. Well, I can talk about this from my iPhone's 
(からオリジナルからの変化を話していこうかと思います。そして自分が持っているiPHhoneの歴史)
history.I use iPhones since iPhone 3G, but I like my iPhone 5 since I am only able to change it once a 
(についてだけです。iPhoneを使い出したのはiPhone 3Gが出たころで今ではiPhone 5を使っています。)
year for first several years iPhone 3G, iPhone3GS, iPhone 4, and iPhone 4S.
(iPhone を毎年買うチャンスがあったので買っていて使っていました。)

This is iPhone 3G
First iPhone 3G (まず最初はiPhone 3G)
This one was released on July 11th, 2008, and that was totally changed design from iPhone original which 
(この機種が売り出され始めたのは2008年7月11日です。そしてオリジナルからすべてのデザインを)
was released in 2007. That iPhone 3G had 3.5 inches display, and it had a first 3G connection phone ever 
(変更したものです。iPhone 3Gは3.5インチのスクリーンと初めて3Gスピードでの携帯通信が可能と)
it got. But first, I couldn't get it because I was away from USA, and I had different company that time 
(なった機種でした。しかし、日本にいて買えなかったし、他の携帯会社を使っていて出たときは)
also. However, when I came back that time, I decided to change phone company with my roommate, so 
(買うことは出来ませんでした。しかし、帰ってきてからちょっとして携帯会社を変えることをきめ、)
that way it was a good time to buy it since people were already bought  it. Well, then I got it on 
(ルームメイトと一緒に契約をしてiPhone 3Gを購入しました。その頃にはすでに人気熱もおさまって)
September 19th, 2008 right before my birthday! 
(いました。そして購入したのは9月19日で自分の誕生日前だったんです。)
This is iPhone 3GS
Second iPhone was iPhone 3GS(次はiPhone 3GSです。)
This one was released on June 19th, 2009. So again I went back to Japan for summer vacation, and it
(この機種が売り出されたのは2009年6月19日でした。でも、今回も夏休みで日本に帰っていたのと)
was contract wish iPhone 3G until September 19th, 2009. Both way, I needed to wait for few months 
(年間契約で更新日時まで時間があったことで、結局数ヶ月待つことになりました。そのおかげで)
again, then I can buy it cheaper for upgrade that time. So I decided to buy it after I can get upgrade 
(安く買うことが出来ました。しかもアップグレードという形で買えるということで本当に安く買うことが)
discount. However, I waited to get this iPhone 3GS until my birthday, so I can remember when I bought 
(出来ました。しかし、自分の誕生日まで待ってから買うことにしました。そうすれば、いつ買ったか)
it.  Well, this design is not change, but speed of memory reading and HDD has been increased from 
(ということが一目瞭然です。この機種で変わったのはスピードが早くなった事と携帯の内蔵容量が)
iPhone 3G.
(iPhone 3G よりも増えたことです。)

This is iPhone 4
Third iPhone was iPhone 4(3つ目はiPhone 4です)
This one was released on June 24th, 2010, and that time I was in Japan again. Also, I didn't want to get it 
(この機種は2010年6月24日に発売されました。そしてまた日本に帰ってました。それにちょっとだけ)
because it didn't come with white color same time with black one. So I waited for long time and I 
(欲しくありませんでした。それは白いカラーがなかったからです。なので白が出てくるまで待って)
decided to buy it on November 17th, 2010. Also, that time I waited but white won't come until 2011, so I 
(いましたが、結局黒色を11月17日に買う事にしました。それは2011年まで白い機種が出てこないと)
decided to buy iPhone 4. I knew in 2011, iPhone 4S should comes up anyway. This time, I still be able 
(わかって、iPhone 4Sがでて来るんだから早めに買おうと思い買ったんです。まだこの頃までは、)
to get upgrade discount since I was paying for near $70 per month for data and basic plan for this line. 
(携帯の契約上、アップグレードを早くできました。なぜなら、月々70㌦近く払っていたという事で。)
AT&T had deal for upgrade who are paying more than $60/month will be able to upgrade once a year. 
(AT&Tは1年毎にアップグレード可能な対象を月々60㌦以上払っている方を対して実施していました。)
This time, model design was changed and had better cellphone signal receptor and better quality of 
(今回の機種ではデザインも変わり、さらに携帯の電波をもっと拾い易くなるように改良を加え、)
screen so on.  
(スクリーンの解析度も格段に上がりました。)

This is iPhone 4. 
Fourth one was iPhone 4S (4つ目はiPhone 4Sです。)
This one was released on October 14th, 2011. I got new phone on same day of when iPhone was started
(この機種は2011年10月14日に発売されました。そしてこの機種を買ったのは発売日当日でした。)
released. It was not change that much that time, but I knew this will be my phone for this year and 
(機種のデザイン自体は少し変わっただけですが、この年もっとも良いものであったことと来年の)
next year until I can buy iPhone 5. So I decided to buy it that time. design wasn't change much, but 
(iPhone 5を買うまでは使うというだろうと憶測を踏んでかいました。ただ、携帯の電波が良く入る)
speed and cellphone connection was increased, and I could connected with my local place where I live. 
(様にだけはなり、自分が住んでいたところも入りにくかったんですが、この機種で電波が悪かった)
But this was first time I order online to get new phone too. Well, it was a good phone to use  until I 
(のは少しだけ解消されました。そしてこれだけは初めてオンランで申し込んで買った機種です。)
got iPhone 5. 
(4SはiPhone 5を買うまですごくいい機種だと思っていました。)

This is iPhone 5. 
Then finally, iPhone 5 
It was released on September 21st, 2012. However,I didn't even think about to change it until sometime it 
(この機種が発売されたのは2012年9月12日です。しかしながらこれに変えるかどうかを迷いに迷って)
was on December 21st, 2012 and it is for myself to Christmas present. I was trying to wait to get an 
(2012年12月21日に自分へのクリスマスプレゼントとして購入しました。実は今年のiPhone 5Sを買う)
iPhone 5S this year (2013), but I got my friends gift card present for $50 for BestBuy, and BestBuy was 
(までは待とうかなと考えたんですが、折角BestBuyのギフトカード50㌦分とBestBuyがiPhone 5の機種)
discounting for iPhone 5 was $50 off. So I got it iPhone 5 that time. However, it had some kind of bug 
(を50㌦値下げして販売していたので、購入することにしました。しかしながら、買った新品に不具合)
on iPhone 5, so I went to back to the store and they had only open box one for one left. Then, I found 
(がでて、交換してもらおうとお店に行ったら売り切れ。そこにたまたま開封済みの物が一個あり)
that store people will discount around $100 off from the price with other discount and gift card. So I 
(それと交換してもらえることになりました。すでに開封済みだったのでさらに値引きをお店の方が)
paid $213.45 (¥15349 ) for iPhone 5 64GB one. I was so happy about it.
(してくれて、結局213.45㌦(15,349円)という破格の値段で購入できました。とっても嬉しかったです。)
Well, this is all my story of iPhones for history! I hope everyone is enjoy reading it.
(これが私のiPhoneの歴史にまつわるお話です。皆さん楽しんでもらえましたか。)

I hope you will have a great day!
(皆さん、良い一日をお過ごしください!)

No comments:

Post a Comment